יום רביעי, 24 בדצמבר 2014

איך להעביר מסר שיווקי שאחרים ירצו להקשיב לו ? [חלק ב']















בעבר כבר טענתי שהמסר השיווקי שלנו הוא בעצם הקול שלנו.
הקול הייחודי שלנו בזירת העסקים.
זהו אחד מהכלים העוצמתיים ביותר שעומדים לרשותנו


זהו הכלי שמושך אלייך לקוחות, מתעניינים, שותפי פעולה, הפניות וכד'.

ועדיין,
בעלי עסקים רבים מרגישים שאת המסר השיווקי שלהם -
אף אחד לא מעוניין לשמוע!
אף אחד לא מקשיב לו.
לא מגיב אליו.
















למה זה? 

ואיך נוכל ליצור מסר שיווקי שאחרים ירצו להקשיב לו?


אז קודם-כל נבין שיש בזירת העסקים וגם לנו עצמנו,
מספר הרגלים [רעים] שכדאי שנכיר
ונהיה מודעים אליהם. כי הם גורמים לכך שאנשים לא ירצו להקשיב למסר שלנו.

אלה הם הרגלים שיש להימנע מהם כאשר אנחנו 
רוצים לבנות מסר שיווקי שווה-התייחסות.
מסר שיווקי ששווה להקשיב לו.
מסר שאנשים רוצים לשמוע.


ואלה הםחמשת הרגלים רעים ביצירת מסר שיווקי [חלק ב'] 


6. שימוש בשפה מקצועית מידיי. עבור הלקוחות שלכם, שלא באים מעולם המושגים שלכם, זה נשמע כמו סינית וזה פשוט מעורר רתיעה. זה בטח ובטח לא מרגש או נוגע. זה עשוי להפחיד > ומה שמפחיד מעורר איום >ומה שמעורר איום אנחנו נברח ממנו...

7. עמוס מידיי. מסר שהוא עמוס מידיי הוא לרוב מסר שאין בו עוגנים. היינו, אין בו "נקודות אחיזה" שהשומע או הקורא יכול לתפוס ולזכור ביחס אלייך. אם יש עומס – אין מה לזכור, זה מסר לא זכיר ומה שלא זוכרים... שוכחים. מדפדים הלאה.

8. ההבטחות המוגזמות, בעידן השיווק הדיגיטלי ועומס המידע יש נטייה לפזר הבטחות. אפילו הבטחות מופרכות וללא כיסוי, לצערי הרב. אני מניחה שהתפיסה ברקע של הדברים זה שהבטחה זוכרים. שהבטחה היא משהו זכיר. אבל, מנגד, אנחנו עדים למבול/ שיטפון של הבטחות פומפוזיות שלפעמים פשוט פוגעות לנו באינטליגנציה ומעבירים את התחושה שאותו בעל עסק מזלזל בלקוחות שלו או לפחות מזלזל בבעיות שלהם. ולכן, לא מומלץ. בעליל.

9. המסר מדבר מידיי על השירות או המוצר בעוד מסר שיווקי טוב כדאי שידבר על משהו שהוא גדול יותר מהעסק עצמו ומהרצון לייצר הכנסה. בשיטה שלי "הליבה השיווקית" החיפוש אחר אותה מטרה, או אג'נדה הוא בסיסי בהגיית מסר שיווקי ששווה התייחסות, שכן כפי שכבר טענתי רבות, התחרות היום היא לא על המוצר או השירות כי אם על תשומת הלב. והדרך לקבל תשומת לב ולהיות שווה-התייחסות (-מחשבה נוספת, קליק או רכישה) עוברת דרך קישור/ חיבור העסק שלך למשהו שהוא גדול ממך: אג'נדה כלשהיא, מטרה גדולה וכד'.

10. וכעת למועד בו יש להגות את המסר. קיימת תפיסה שגויה לחלוטין אך נפוצה מידיי שאת המסר השיווקי הוגים בסוף תהליך הפיתוח העסקי. וזו טעות. ברוב המקרים, בשיטה שלי "הליבה השיווקית", השיווק הוא חלק אינטיגרלי מתהליך התכנון וההקמה. הפיתוח העסקי ובתוך שכך, הגיית מסר שיווקי, הוא תהליך מוטה קהל. תהליך מבוסס קהל.  ולכן בעצם המסר השיווקי הוא חלק ראשוני ואפריורי בתהליך הפיתוח של העסק, המוצר/השירות. הוא לא מתקיים בסוף התהליך מתוך אילוץ להתאים את עצמו "למה שנוצר".

חשבו על חמשת ההרגלים הרעים הללו.
נסו לזהות אם הם קיימים במסר השיווקי שלכם?!
אם התשובה היא: "כן".
אז הנה חלק מהתשובה למה אנשים לא רוצים להקשיב 
למסר שלך? מדוע הוא לא נוגע בהם?

השמיטו אותם מהמסרים שלכם.
זו המלצתי.

ובהמשך לסדרה זו:
תוכלו למצוא עוד טעויות בבידול, זהות עסקית ומסר שיווקי ייחודי שמרחיקות ממך לקוחות בe-book שערכתי עבורכם. http://concept.ravpage.co.il/guide

[את חלק א' בסדרה תמצאו כאן: http://concept-bidul.blogspot.co.il/2014/06/blog-post_30.html]


ובנתיים, תגידו לי משהו.
כאן.

שלכם, אסנת.

אסנת ברושי-חן | קונספט
המומחית לבידול וזהות עסקית ייחודית
טרנספורמרית עסקית. היוצרת הבלעדית של שיטת "הליבה השיווקית"
ומודל "מעגלי התהודה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה